Drie opties, drie werkwijzen:

 

Wanneer ik uw Intern Begeleider vervang, sluit ik naadloos aan bij de bestaande zorgstructuur in uw school.

Binnen de bestaande werktijdfactor kom ik één of meerdere dagen – of één of enkele dagdelen per week of per maand – op school. De continuïteit en de kwaliteit van uw leerlingenzorg zijn mijn prioriteit.

 

Wanneer ik ‘extra handen’ bied aan uw Intern Begeleider in zijn taak elke zorgvraag binnen de school te beantwoorden; richt ik mij bijvoorbeeld op het…:

  • opzetten van gewenste veranderingen in de zorgstructuur van de school en het doorvoeren daarvan;
  • samen met de directie, de huidig IB’er en het schoolteam opzetten en verbeteren van het zorgbeleid-en het begeleiden van de implementatie daarvan;
  • bezoeken van groepen in de school en het ondersteunen bij klassenmanagement;
  • uitvoeren van trendanalyses van de toets resultaten en het delen van de uitkomsten daarvan met het team of – per bouw – met een deel van het team;
  • aansturen en opstellen van groepsoverzichten en groepsplannen;
  • ondersteunen bij het maken van een OPP.( ontwikkelingsperspectief);
  • coördineren van zorgoverleg;
  • wegwijs maken ten aanzien van het ‘groeidocument’.

Wanneer ik u en uw team ondersteun bij het maken van een grote stap in de ontwikkeling van de zorgstructuur van uw school, begeleid ik bijvoorbeeld bij…:

  • de implementatie van Handelingsgericht Werken;
  • de implementatie van Opbrengstgericht Werken;
  • opstellen van een zorgprofiel;
  • het maken van een schoolondersteuningsprofiel (SOP);
  • het ‘inspectieproof’ maken van uw zorgstructuur.

en……..

  • ondersteun ik u als coach bij het begeleiden van uw leerkrachten volgens de Wet BIO.
  • verzorg ik het didactisch coachen of coachen met effectieve feedback
  • zet ik verbetertrajecten naar aanleiding van inspectierapporten in gang en  ondersteun ik de uitvoering daarvan.

Mijn Interim Interne Begeleiding is begeleiding op maat- op úw maat!