Drie opties, drie werkwijzen:
Wanneer ik uw Intern Begeleider vervang, sluit ik naadloos aan bij de bestaande zorgstructuur in uw school.
Binnen de bestaande werktijdfactor kom ik één of meerdere dagen – of één of enkele dagdelen per week of per maand – op school. De continuïteit en de kwaliteit van uw leerlingenzorg zijn mijn prioriteit.
Wanneer ik ‘extra handen’ bied aan uw Intern Begeleider in zijn taak elke zorgvraag binnen de school te beantwoorden; richt ik mij bijvoorbeeld op het…:
- opzetten van gewenste veranderingen in de zorgstructuur van de school en het doorvoeren daarvan;
- samen met de directie, de huidig IB’er en het schoolteam opzetten en verbeteren van het zorgbeleid-en het begeleiden van de implementatie daarvan;
- bezoeken van groepen in de school en het ondersteunen bij klassenmanagement;
- uitvoeren van trendanalyses van de toets resultaten en het delen van de uitkomsten daarvan met het team of – per bouw – met een deel van het team;
- aansturen en opstellen van groepsoverzichten en groepsplannen;
- ondersteunen bij het maken van een OPP.( ontwikkelingsperspectief);
- coördineren van zorgoverleg;
- wegwijs maken ten aanzien van het ‘groeidocument’.
Wanneer ik u en uw team ondersteun bij het maken van een grote stap in de ontwikkeling van de zorgstructuur van uw school, begeleid ik bijvoorbeeld bij…:
- de implementatie van Handelingsgericht Werken;
- de implementatie van Opbrengstgericht Werken;
- opstellen van een zorgprofiel;
- het maken van een schoolondersteuningsprofiel (SOP);
- het ‘inspectieproof’ maken van uw zorgstructuur.
en……..
- ondersteun ik u als coach bij het begeleiden van uw leerkrachten volgens de Wet BIO.
- verzorg ik het didactisch coachen of coachen met effectieve feedback
- zet ik verbetertrajecten naar aanleiding van inspectierapporten in gang en ondersteun ik de uitvoering daarvan.
Mijn Interim Interne Begeleiding is begeleiding op maat- op úw maat!